Firmaların Bizleri Kandırmak İçin Kullandığı 7 Yol

Firmaların Bizleri Kandırmak İçin Kullandığı 7 Yol


Her geçen gün fiyatlar artıyor. Peki artan bu fiyatların yanında birde neler mi artıyor derseniz? Cevabı basit sevgili “TechnoVadi” takipçileri. Müşterileri yani bizleri kandırma yöntemleri. Yazımızın devamında bizleri kandırmak için kullanılan 10 yöntemden bahsedeceğim. Aslında bu yöntemleri çoğumuz biliyoruz peki ya çocukluk zamanlarımızda? O zamanlarda daha çabuk kanıyorduk bu hileli hurdalı şeylere. Neyse lafı fazla uzatmadan geçelim isterseniz 🙂

1) StarBucks

Kahve, Kahveye kim hayır diyebilir? Cidden merak ediyorum eğer aramızda hayır diyen hainler var hemen ortaya çıksın. Söz veriyorum kellenizi almayacağım 🙂 Şimdi gelelim kahvede yapılan hileye. 2016 yılında bir grup tüketici “StarBucks” a dava aççmış. Gerekçeleri ise reklamdaki gibi bardakların ağzına kadar dolu olmaması. Aynı şey soğuk içeceklerde de mevcut. Soğuk içecekler ise “Buz ve Su” ile harmanlanıyor.

2) Kablo Tv veya Vb.

Bu tarz servisleri bende seviyorum fakat ortada bir sorun var? Tahattüt imzalarken bizlere ne deniyor peki gelen faturada ne görüyoruz? Bu şişirilen fatura içinde bir hile bulunmakta. Çok izlenilen ve kaliteli kanalları paralı yapıyorlar. Örnek vermek isterdim ama malum yalandan telif falan atarlar siteye 😀 Yeni kanal ekledik diye fiyatı artırıyorlar.

3) Güneş Kremi ” 😀 “

Alla alla bu güneş kremi neden lazım la bize 🙂 Ah doğru ya güneş vardı değil mi. Yazın denize falan giderken şart. Peki bunda yapılan hile ne derseniz? Vala bende merak ediyorum doğrusu. Şuan bu yazıyı yazarken İnternet ‘ten araştırma/search yapıyorum değerli dostlar. Ahad a buldum bu kremler ‘de faktör koruması varmış. “4 faktörlü koruma 5 faktörlü falan.” Faktörü ne kadar yüksek ise güneşten daha az zararlı ışın yiyormuşuz. Fakat bir sorun var değil mi? Faktör değeri arttıkça kremlerin parası da artıyor. O zaman size bir kıyak yapayım. Yakın zamanda yapılan araşıtrmalar sonucu yüksek faktörlü kremler ile düşük faktörlü kremlerin üreticiye maliyeti aynı imiş. Peki neden tüketici daha fazla para ödüyor?

4) Kredi Kartı Aidatları

Kartımızı bankadan alırken bizlere kart aidatı yok diyorlar değil mi? Külliyen yalan. Gelen ekstremiz ‘e iyice göz attığımızda “aidat” yazsınını görmemiz mümkün. Neden alıyorsunuz diye sorduğumuzda ise daha komik bir cevapla karşılaşıyoruz. Sizlere “bonus veriyoruz, indirim yapıyoruz, etkinlikler ve çekilişler düzenliyoruz.” Kredi kartı borcunu zaten faiziyle ödüyoruz birde aidat ödemek zorunda kalıyoruz.


Para Kazanmak İstemez misiniz? O zaman ne duruyorsunuz tıklayın hade!


5) Cipsi Paketleri

Paketi açtığımızda hemen hemen yarısı hava ile doludur değil mi? Tamam bu tam olarak hile olmayabilir çünkü içerideki cips lerin taze kalması için bu hava şart. Peki küçücük bir cips için bu kadar büyük paket neden var? İşte burada işin içine hile giriyor. Biz insanoğlu büyük bir şey gördün mü hemen ona atlarız.

6) Şişirme Yöntemi (Et V.b)

Bu yöntemi hemen hemen herkes duymuştur. O yüzden kısa keseceğim. Şırınga ile et ürünlerine su enjekte ettiğimizde ağırlığı artıyor ve üreticiler daha az et satarak daha fazla para kazanmış. Napalım şimdi ette mi yemeyek 😀 Kurban kesin kurban 🙂

7) Bira Bardağı Vb.

Bu tarz ağır yapılı bardaklarda verdiğimiz paranın karşılığını aldığımızı sanırız ama yanlış. Bu bardakların dışı kalın içi incedir. Yani aslında biz bardağın ağırlığına bakarak seviniyoruz ama doğrusu öyle değil.

Aydın Bekoğlu

Bilgisayar Programcılığı 2.sınıf öğrencisi, 21 yaşında. Bilgisayar ve Teknolojiye ilgi duyan fakat hala istediğini tam olarak başaramayan bir genç!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*